close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מי צריך עורך דין תעבורה? ומתי כדאי לפנות לייעוץ

מערכת שורשי אב, תשפא19/07/2021

פירוט אודות המצבים שבהם יש צורך בסיוע מעורך דין תעבורה ומתי בעצם כדאי לפנות לקבלת ייעוץ

תגיות:
עורך דין תעבורה הינו אורך דין שמתמחה בקשת רחבה של עבירות בתחום התעבורה. חלק מהעבירות הללו מסתכמות בסופו של דבר בתשלום של
קנס כספי, אך עבירות אחרות עשויות לכלול במקרים מסוימים קבלת נקודות תעבורה לנהגים בעקבות התנהלות שלא בהתאם לחוק.

בשורות הבאות יובא פירוט אודות המצבים שבהם יש צורך בסיוע מעורך דין תעבורה ומתי בעצם כדאי לפנות לקבלת ייעוץ.

מי צריך עורך דין תעבורה?
בכל הקשור לקנסות בתחום התעבורה, חשוב לפנות אל עורך דין תעבורה ולהתייעץ אתו בנושא. גם במצבים בהם התקבל קנס כספי נמוך שאינו מלווה במתן נקודות תעבורה, חשוב לפנות אל עורך דין תעבורה. אם למשל קיבלת קנס בעקבות אי חגירת חגורה ברכב, מומלץ רגע לפני העברת התשלום, לשוחח עם עורך דין תעבורה רק בשביל לבדוק את חומרת המצב.

במצבים שבהם מדובר בעבירות שיש להם עונשים משמעותיים יותר, כמו מעורבות בתאונת דרכים לאחר שנתפסתם נוהגים בשכרות, עליכם לפנות באופן מידי אל עורך דין תעבורה.

אם לקחתם חלק בסיטואציה שכזו, דעו כי סביר להניח שתמצאו את עצמכם זמן מה לאחר מכן, במצב של חקירה במשטרה אחרי תאונת דרכים. במצב שכזה, אתם חייבים שיהיה מאחוריכם ייצוג משפטי.

כך שבכל מצב שבו מדובר בעבירה חמורה בדיני תעבורה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין בהקדם האפשרי.

מה צריך לדעת על נקודות תעבורה?
צבירה של נקודות תעבורה מעל סכום מסוים תגרום לכך שהנהג יצטרך לעבור קורס נהיגה. חשוב לציין כי אי השתתפות בקורס זה מכל סיבה שהיא עשוי להוביל להקפאת רישיון הנהיגה של הנהג, עד שזה יבצע את הקורס.
פרט חשוב שכל נהג צריך לדעת הוא שצבירה של 36 נקודות תעבורה מובילה לפסילת רישיון הנהיגה למשך כ-3 חודשים. לכן, בכל ביצוע של עבירת תעבורה כלשהי, חשוב לבדוק את ההשלכות שלה (ואת מספר נקודות התעבורה שמתלוות אליה).

מה הקשר בין גרימת מוות ברשלנות לעורך דין תעבורה?
ישנם לצערנו, לא מעט מקרים בהם כתב אישום תאונת דרכים מאשים את הנהג גרם למוות ברשלנות בעקבות נסיעה לא זהירה. במצב שכזה, העונש הצפוי על נהג זה הוא מאסר שנע בין שישה חודשים ועד שלוש שנים (החוק אינו מקל במצבים אלה במטרה לנסות ולהפחית את הישנות מקרים אלו). במצב שכזה, על הנהג לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין תעבורה כדי שזה ילווה אותו בהליך המשפטי הצפוי.

הסיבה לכך היא שישנם מקרים שבהם עורך הדין יכול למנוע את מאסרו של הנהג לגרום לכך שהוא יבצע עבודות שירות בלבד. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי במקרים שבהם לנהג אין עבר תעבורתי קודם, כשנסיבות העבירה מעידות על רשלנות קלה ובמצב שבו ישנן נסיבות אישיות שמקלות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה